دسته‌بندی: اخبار پادان

نصرالله رادش و ساخت صورتک

نصرالله رادش٬ در حال ساخت صورتک های گلی

نصرالله رادش هنرمند مشهور سینما و تلویزیون اخیرا از مجموعه ای رونمایی کرده است که با سایر آثار هنری وی کاملا متمایز است. همه ی ما او را به خوبی میشناسیم اما شاید نصرالله رادش و ساخت صورتک عبارت عجیبی باشد. یکی از شاخه های مجمسه سازی ساخت صورتک با گِل است. نصرالله رادش در این هنر استاد است. این را کم تر کسی میداند. ساخت صورتک های گلی که یکی از بهترین وجوه تجلی احساس، ظرافت و هنر است در این هنرمند توانا متجلی شده است.

صورتک گلی ساخته شده توسط نصرالله رادش
نصرالله رادش ساخت صورتک را از دوران دانشجویی خود و با خمیر نان بربری آغاز کرده است.

نصرالله رادش ساخت صورتک را از دوران دانشجویی خود و با خمیر نان بربری آغاز کرده است و بعد از آن با متریال های مختلف مثل خمیر بازی و خمیر گل چینی اقدام به ساخت آن ها نموده است. در حال حاضر نصرالله رادش آثار ارزشمند زیاد و متفاوتی از این قبیل ساخته ٬ وی عنوان کرد “همان طور که در جوانی تشنه بازیگری بودم در حال حاضر ساخت صورتک را محرک و انگیزه اصلی خود در هنر می دانم” و می گوید تشنگی عجیبی برای ساخت این آثار دارد. و از زمان شروع این فعالیت تا کنون آثار بسیاری خلق کرده است ولی همیشه آنها را هدیه می داده اما اکنون به درخواست دوستان و اطرافیان بعد از حدود سی سال مجموعه ۵۲ تایی صورتک ساخته است که از آن ها به عنوان بچه های خود یاد می کند و می گوید:

دو الی دو و نیم سال زحمتشان را کشیدم و
دوست دارم در شرایط خوبی قرار بگیرند و دیده شوند.

وجه تمایز صورتک های نصرالله رادش در بداهه بودن آن هاست او می گوید همه کارهای او ذهنی و بدون مدل هستند. این نوع از هنرهای تجسمی نصرالله رادش جلوه ای انتزاعی دارد که میتوان آن را مملو از احساس یافت. هر چهره با خطوط خود احساسی را منتقل می کند و کارهای رادش با خطوط پیچیده و دقیقی که توسط وی بر گل پاره نقش می بندد مالامال از احساسات است به گونه ای که میتوان انواع احساسات را در قالب صورتک ها دید.

شرکت ها ٬ ارگان ها و افرادی که تمایل به اسپانسرینگ گالری مجسمه سازی نصرالله رادش را دارند ٬ با شماره تلفن های ۲۲۶۵۵۱۳۸ و ۲۲۶۵۵۰۲۳ موسسه فرهنگی هنری پادان تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *