دسته‌بندی: استودیو

ضبط کتاب صوتی

مهدی سلطانی در حال ضبط کتاب صوتی در استودیو پادان

امروزه در عصر دیجیتال استفاده از اپلیکیشن‌های کتاب‌های صوتی به شدت افزایش یافته و این امر به عوامل مختلفی بازمی‌گردد. یکی از دلایل اصلی این رشد، تغییر در سبک زندگی و فرصت‌های محدود برای خواندن کتاب‌های چاپی است. با افزایش شغل‌های پرفشار و فعالیت‌های روزمره، بسیاری از افراد وقت کافی برای خواندن کتاب‌ها را ندارند. در این مواقع، کتاب‌های صوتی به عنوان یک جایگزین مطلوب برای استفاده در حالت‌های رانندگی، ورزش، گردش و… به شمار می‌آیند.

علاوه بر این، تکنولوژی‌های پیشرفته و وسایل هوشمند مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، و اسپیکرهای هوشمند نیز به رشد کتاب‌های صوتی کمک کرده‌اند. این وسایل اجازه می‌دهند تا افراد بدون نیاز به دسترسی به یک کتاب چاپی به راحتی و با کیفیت بالا کتاب‌های صوتی را در هر زمان و مکانی گوش دهند.

محبوبیت روزافزون کتاب صوتی سبب شده که ناشرهای بسیاری علاقه‌مند باشند که یک نسخه صوتی از کتاب‌هایشان به مشتری ارائه دهند و همین موضوع باعث شده استودیوهای ضبط همچون استودیو پادان بیشتر از گذشته اقدام به ضبط کتاب صوتی کنیم. در این مطلب مطلب قصد داریم به نکات مهمی درباره ضبط کتاب صوتی بپردازیم.

انتخاب کتاب مناسب

انتخاب کتاب مناسب برای ضبط صوتی می‌تواند از مراحل مهم و حیاتی در فرآیند ساخت کتاب صوتی باشد. کتاب مورد نظر باید محتوای جذاب و مورد علاقه مخاطبین را داشته باشد، طول کتاب باید مناسب باشد، محتوای آن برای تبدیل به صوت مناسب باشد به عنوان مثال نمی‌توان کتاب‌هایی همچون فرهنگ لغت کلمات را به کتاب صوتی تبدیل کرد. اگر کتاب دارای شخصیت‌ها و صحنه‌های پیچیده‌ای است، پیش از ضبط باید بررسی شود تا برای اجرای صحیح و قابل‌فهم آن اطمینان حاصل شود. اطمینان از وضعیت مالکیت معنوی کتاب و حق تکثیر آن نیز ازجمله مواردی است که باید پیش از انتخاب کتاب مورد توجه قرار بگیرد.

انتخاب استودیو مناسب کتاب صوتی

انتخاب یک استودیو مناسب برای ضبط کتاب صوتی یکی دیگر از مراحل مهم ساخت کتاب صوتی است. محیط استودیو، آکوستیک استاندارد که موجب ضبط بهتر صدا می‌شود و همچنین کادر ضبط از مهمترین شاخصه‌های یک استودیو ضبط صدای خوب است. استودیو پادان این افتخار را داشته که میزبان ضبط بسیاری از کتاب‌های صوتی حال حاضر بوده، استودیو پادان بواسطه رعایت استانداردهایی همچون فضای آکوستیک و ایزوله مناسب مفتخر به دریافت گواهی استاندارد آکوستیک و ایزولاسیون از دانشگاه صنعتی شریف شده است. استودیو پادان از نظر تجهیزات ضبط صدا یکی از مجهزترین استودیوهای حال حاضر ایران است و همچنین پادان از کادر موسیقی‌دان و مجرب در ضبط صدا بهره می‌برد.

مطلب پیشنهادی :استودیو ضبط صدا

انتخاب گوینده مناسب برای ضبط کتاب صوتی

انتخاب گوینده مناسب یکی از چالش‌های ضبط کتاب صوتی می‌باشد، جنس صدای مناسب و فن بیان بالای گوینده کتاب صوتی یکی از فاکتورهای انتخاب گوینده مناسب برای کتاب صوتی است. جنس صدای گوینده باید به موضوع کتاب بخورد، صدای گوینده بم باشد یا زیر و یا اینکه اصلا زن باشد یا مرد، لحن گوینده چطور باشد، آیا نیاز به تیپ‌سازی توسط گوینده هست یا خیر، اینها مواردی هستنذ که باید پیشتر مورد بررسی قرار بگیرند.

استودیو پادان برای کمک به رفع چنین مشکلی اقدام به ایجاد سامانه‌ای برای آشنایی با گویندگان شناخته شده ایرانی کرده است. در سامانه گویندگان پادان کاربر می‌تواند نمونه صدای گویندگان مختلف را بشنود کارنامه و سابقه آنها را مطالعه کند و گوینده مورد نظر را انتخاب نماید. همچنین کادر پادان می‌توانند در این مورد به شما مشاوره بدهند و تجربه خود را در اختیار شما بگذارند تا گوینده مورد نظر خود را پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی :نمونه صدای گویندگان و دوبلورها

استودیو پادان و ضبط کتاب صوتی

استودیو پادان مفتخر است که در ضبط کتاب‌های صوتی بسیاری مشارکت داشته و بسیاری از کتاب‌های صوتی که در اینترنت عرضه می‌شود در استودیو پادان ضبط شده‌اند. درصورتیکه مایل باشید ضبط کتاب صوتی خود را با استودیو پادان تجربه کنید می‌توانیدبا شماره ۲۶۲۹۱۳۴۰ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *