موشن گرافیک

ساخت موشن گرافیک

موشن گرافیک نوعی متحرک سازی تصاویر گرافیکی است که با استفاده از تکنیک های انیمیشن برای اهداف علمی، آموزشی و تبلیغاتی تولید میشود. این نوع از تصاویر زیر شاخه ای از رشته گسترده انیمیشن دو بعدی محسوب میگردد. گروه هنری پادان افتخار همکاری با انیماتورهایی را دارد که سال ها در زمینه ی تولید انواع انیمیشن فوق حرفه ای و بعضا در سطح بین المللی، فعالیت گسترده داشته اند و بدیهی ست که ساخت موشن گرافیک میتواند برای مجموعه انیمیشن پادان کاری لذت بخش و در عین حال ساده باشد. اما بر کسی پوشیده نیست که ظرافت های هنری و نکات کلیدی علم تبلیغات و بازاریابی، کار هر کسی نیست. ما طبق روال سایر فعالیت های موسسه فرهنگی هنری پادان از هنرمندان و متخصصین تبلیغات توامان بهره میگیریم. تیم انیماتورینگ پادان با طراحی حساب شده استوری بورد و اجرای دقیق و هنرمندانه آن، برای رسیدن به اهداف علمی آموزشی و تبلیغاتی در کنار شما خواهیم بود. نکته مهم در این خصوص، هزینه های ساخت موشن گرافیک است که به دلیل حذف واسطه ها، در موسسه پادان کاهش چشمگیری یافته است به طوری که ساخت تیزر هایی با سطح کیفی عالی هزینه ای بسیار مقرون به صرفه برای شما خواهد داشت.

با پادان تماس بگیرید و ساخت موشن گرافیک خود را شروع کنید

برای دیدن کارهای بیشتر از مجموعه پادان اینجا کلیک کنید

پادان از معدود موسسات فرهنگی هنری چند منظوره فعال در کشور میباشد  که با اتکا به سوابق درخشان و جوایز متعدد در زمینه هنرهای نمایشی، گرافیک، انیمیشن و موسیقی موفق به اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری چند منظوره از وزارت فرهنگ و ارشاد گردیده است. ما با ۱۶ سال سابقه فعال در سینما، تلویزیون و  ساخت بیش از ۷۰۰ تیزر و فیلم صنعتی-  تبلیغاتی با افتخار آماده همکاری در زمینه ساخت موشن گرافیک با شما صاحبان مشاغل هستیم.

ساخت موشن گرافیک چگونه است؟

در واقع ساخت موشن گرافیک زیر مجموعه ای از تولید انیمیشن های دو بعدی ست که برای اهداف تبلیغاتی، علمی، آموزشی و اینفوگرافی استفاده میشود. پادان با داشتن سابقه موفق و طولانی در زمینه انیمیشن های اجتماعی، ساخت موشن گرافیک تبلیغاتی را بخوبی می شناسد. در ادامه چند نمونه از تولیدات پادان را به عنوان مثال ساخت موشن گرافیک خواهید دید، ساخت موشن گرافیک علاوه بر مصارف تبلیغاتی، علمی و آموزشی، برای تیزرهای تلویزیونی و کلیپ های فضای مجازی نیز استفاده میشود. این نوع تیزر در قیاس با تیزرهایی که فیلمبرداری دارند هزینه های کمتری دارد. اما بسیاری عقیده دارند که ساخت موشن گرافیک حتی نسبت به تیزرهای رئال، مخاطب بیشتری را جلب میکند. در این نوع ساخت، لایه های گرافیکی با ترکیب های مشخص روی هم قرار میگیرند و با متحرک سازی آنها تصویری ساخته میشود که به خوبی منظور تبلیغ کننده را در مدت زمان کوتاهی به مخاطب انتقال میدهد.

تولیدات خانگی و بی کیفیت

توجه داشته باشید گول تولیدات ارزان و اینستاگرامی ساخت موشن گرافیک را نخورید. تولید محصولات انیمیشن کار پیچیده ای ست اما برخی با رقم های عجیب و غریب ۲۰۰ هزار تومان و ۳۰۰ هزار تومان برای شما انیمیشن می سازند. شک نکنید که کسی که با این رقم چندین روز وقت شبانه روزی و باکس ها و تجهیزات ساخت انیمیشن را در اختیار کار شما میگذارد یا از عزیزان شماست و بسیار شما را دوست دارد یا از دروغی در کار است. اما داستان چیست؟ این نوع از ساخت موشن گرافیک به این صورت است که فردی یک یا دو پروژه ی آماده را از بازار تهیه می کند و تصاویر شما را در آن قرار میدهد. شاید در نگاه اوا بد به نظر نرسد اما پس از مدتی متوجه خواهید شد که فروشنده این پروژه ها را به ۱۰۰۰ انیماتور خانگی فروخته است و هر کدام از این ۱۰۰۰ نفر برای ۵۰۰ سفارش دهنده ار آنها استفاده کرده است!!! حال چه اتفاقی رخ می دهد؟ کار شما با کار رقیبتان و یا کله پزی اسمال آقا کپی هم شده اند و این در تبلیغات فاجعه است. ما در پادان برای ساخت موشن گرافیک از آبجکت ها ، رنگ ها و حرکت های مختص خودتان استفاده می کنیم. ما با اتکا به تخصص کارشناسان مان بهترین گوینده را برای کار شما انتخاب میکنیم تا در نهایت کار شما حرفه ای و تاثیرگزتر باشد نه یک کار خانگی.

نریشن موشن گرافیک

همانطور که میدانید پادان بزرگ ترین و معتبر ترین رفرنس ضبط صدای گویندگان و دوبلور ها است و از آنجایی که نریشن در ساخت موشن گرافیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، هنگام ساخت انیمیشن در پادان، سفارش دهنده خود به خود یک گام جلو است. چرا که هم گزینه های کاملی از گویندگان را در اختیار میگذارد هم واسته های ضبط صدا از پروسه ساخت حذف می گردند. این موضوع که چه کسی قرار است کار شما را توضیح دهد یا صدای آموزش شما از حنجره ی کدام استاد برخاسته است میتواند از مهمترین بخش های ساخت موشن گرافیک باشد. اما همین صدا اگر از رادیو پخش شود ممکن است عملکرد مناسب برای رساندن پیام شما را نداشته باشد. اما هنگامی که تصویر چاشنی این صداهای بی نظیر گردد رسانایی پیام تبلیغاتی یا آموزشی شما به اوج خود می رسد.

موشن گرافیک یا موشن گرافی؟

واژه های وارداتی عموما دستخوش تغییر می شوند و اگر از دید علم زبانشناسی به آن بنگریم نباید زیاد نگران منطبق بودن آن به زبان اصلی باشیم. لذا هر واژه ای که منظور شما را از این اصطلاح فرنگی به مخاطب سخن تان برساند درست است. اما اگر سخت گیرانه نگاه کنیم نام این نوع از انیمیشن دو بعدی موشن گرافیکس Motion Graphics است به معنای گرافیک های متحرک. اما برخی آن را موشن گرافی می خوانند که می توان معنای آن را ثبت حرکت در نظر گرفت و همانطور که ملاحظه می کنید از معنای واقعی بسیار دور است. اما واژه ی دیگری شبیه به این داریم که آن اینفوگرافی ست. اینفوگرافی به معنای ثبت اینفو یا همان اطلاعاتی ست که در تصویر دیده میشود. و این میتواند ترکیب صحیح این عبارت باشد.

هزینه های ساخت موشن گرافیک

هزینه های ساخت موشن گرافیک به نسبت تیزر های فیلمبرداری بسیار کمتر است چرا که شاخصه های پر هزینه در این پروسه حذف می شود. مانند فیلمبرداری، دستمزد بازیگران، ساخت لوکیشن، طراحی صحنه و لباس و غیره. به همین دلیل ساخت موشن گرافیک با وجود سختی ها و نیاز به تخصص ویژه هزینه ی کمتری خواهد داشت. تیم فیلمنامه تیم استوری بورد تیم انیماتور و گوینده هزینه هایی هستند که در این روند وجود دارند ولی در مجموع برایند کمتری خواهند داشت.

تیزر تلفیقی

در برخی از تیزرها دیده اید که تصاویر واقعی با اشکال و نوشته ها ترکیب شده اند. این نوع تیزر ها تیزر های تلفیقی هستند که از تلفیق ساخت موشن گرافیک و تصاویر رئال بدست آمده اند. به این نوع از تیزر جلوه های ویژه نیز اطلاق میشود. که سطح با کیفیتی از تیزر به حساب می آیند. ساخت موشن گرافیک محض میتواند حالت پایه باشد و تیزر جلوه های ویژه بالاترین سطح آن.

در تیزرهای تلفیقی گاها از جلوه های ویژه استفاده میشود. جلوه های ویژه نیر نوعی از انیمیشن است که در آن کمی از ساخت موشن گرافیک ساده جلو تر رفته ایم و جلوه های بصری و تخیلی به تصویر افزوده ایم (نمونه بالا) اما در هر حال تمام این افزونه ها زیر مجموعه های انیمیشن هستند و با نرم افزارهایی در این زمینه انجام میگیرند. هرچند در بعضی موارد طراحی های دستی نیز به کمک نرم افزار می آیند.

برای سفارش و ساخت موشن گرافیک چه باید کرد؟

پادان چراغ بهترین و به صرفه ترین راه را برای شما روشن میکند و برای حرکت در آن راه با شما همگام خواهد شد. راهی که ما سالها رفته ایم و به پیچ و خم ها و میانبر هایش آشناییم. ما به شما مشاوره ساخت موشن گرافیک و هر راه کار دیگری برای تبلیغات را خواهیم داد که کدام گزینه تبلیغاتی برای شما بهتر است، آنگاه انتخاب و گزینش با شماست. برای ساخت موشن گرافیک با ما تماس بگیرید.

۱۳۴۰ ۲۹ ۲۶ – ۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *