از اینستاگرام پادان دیدن کنید Padan's Instagram

مستند «پناه بر خدا»

دسته‌بندی: فیلم و تیزر
زمان مطالعه: 1 دقیقه

گفتار متن، صداگذاری، طراحی صدا و بخشی از تدوین مستند «پناه بر خدا» به منظور پخش از شبکه افق سیما، در دفتر گروه هنری پادان انجام شد. این مستند به نویسندگی و کارگردانی محمد صادق بکتاشیان، به بررسی فعالیت‌های پناه بر خدا، پیرمردی از آستانه اراک و ساکن ورامین تهران، می‌پردازد. پناه بر خدا، که به خاندان اهل بیت علاقه‌مند است، کاروان نمادین اسرای کربلا را در اربعین حسینی راه‌اندازی کرده است. این مستند در تلاش است تا ابعاد مختلف فعالیت‌های او را به تصویر بکشد و اهمیت این اقدام را در حفظ و ترویج فرهنگ عاشورا روشن سازد.

محمد صادق بکتاشیان و دانیال جلالی

محوریت فیلم بر گفت‌وگو با پناه بر خدا و فلسفه او در انجام این کار متمرکز است. مستند به بررسی چگونگی راه‌اندازی تعزیه سنتی در سال‌های گذشته با تلاش‌های فراوان او پرداخته و به نقش همسر و فرزندانش در امور مذهبی و انقلابی او نیز توجه دارد. این فیلم به اشارات پرنگی از همکاری صمیمانه خانواده پناه بر خدا در پیگیری اهداف مذهبی و فرهنگی او پرداخته و نمایی جامع از فعالیت‌های خانوادگی و اجتماعی او ارائه می‌دهد.

مستند پناه بر خدا
گوشه‌ای از مستند پناه بر خدا

محمدصادق بکتاشیان حدود ۴ سال از نزدیک زندگی پناه برخدا را تصویر کرده است. از سایر همکاران تیم تولید این اثر می توان به حامد بقائیان (تصویربردار)، احسان محمدی (تصویربردار)، مهدی رشوند (تدوین) و عین الله کاظمی (صدابردار) اشاره کرد.

۱ ستارهدو ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (3 میانگین آرا: 4,33 از 5 رای)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *