ناصر طهماسب
  • سمپل پادان
  • تیزر تبلیغاتی
  • نریشن
  • دوبله - بریکینگ بد
  • دوبله - موسیو وردو
  • دوبله - ارتش سری
  • دوبله - بر باد رفته
  • دوبله - دیوانه از قفس پرید
  • دوبله

ناصر طهماسب (زاده ۲۴ آذر ۱۳۱۸ – درگذشت ۱ دی ۱۴۰۲)، دوبلور، گوینده و بازیگر ایرانی بود. او در یک خانواده پرجمعیت با ۸ خواهر و برادر در خیابان عباسی بزرگ شد. ایرج طهماسب، بازیگر، مجری، تهیه‌کننده و کارگردان مشهور سینما و تلویزیون برادر کوچکتر اوست. ناصر طهماسب متاهل بوده و یک پسر به نام کیومرث دارد. ایشان مدیر دوبلاژ بسیاری از فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی را در کارنامه خود دارد و همواره در کار صدا حساس، چهارچوب‌مدار و حرفه‌ای بودند. به گونه‌ای که می‌توان وی را مرد دوست داشتنی دوبله نیز نامید. ناصر طهماسب نقش‌های مشهوری را دوبله کرد اما شخصیت «یوگی» در کارتون «یوگی و دوستان» از به یادماندنی‌ترین نقش‌های او است. طهماسب تا پیش از درگذشتش تیزرهای فراوانی را خواند و به علت اقبال کم نظیر از ایشان تیزرهای در حال پخششان روز به روز افزایش یافت. لحن آرام و دلنشین استاد بی‌نظیر بود و یک تیزر را با حال و هوای سینمایی به اوج می‌رسانند.

دوبلوری مرحوم ناصر طهماسب

ناصر طهماسب از قدیمی ترین دوبلور های ایران بود وی سابقه بسیار طولانی در کار صداپیشگی داشت. مرحوم دوبله را از سال ۱۳۴۱ آغاز کرد. وی دوبلوری نقش‌های بازیگران معروفی همچون هارولد لوید، هنری فوندا، آنتونی پرکینز، جک نیکلسون و دیوید جانسن است. وی سابقه زیادی در دوبلاژ سینما و تلویزیون دارد به همین جهت فقط فعالیت وی به عنوان مدیر دوبلاژ را در سطر زیر گردآوری کرده‌ایم. همچنین باید اشاره کنیم که ناصر طهماسب دوبلور والتر وایت شخصیت شناخته شده سریال برکینگ بد را بر عهده داشت.

  • جلال‌الدین (۱۳۹۳)
  • قاب‌های خالی (۱۳۸۶)
  • هیام (۱۳۸۲)
  • مسافر ری (۱۳۷۹)
  • لاک پشت (۱۳۷۵)
  • پاییز بلند (۱۳۷۲)
  • سفر (۱۳۷۱)
  • گلهای داوودی (۱۳۶۳)

ناصر طهماسب ، کوین اسپیسی، وربال کینت

مظنونین همیشگی به کارگردانی برایان سینگر. صدای ناصر طهماسب دارای ویژگیهای منحصر به فردی است که یکی از آنها انطباقی شگفت با شخصیت های مرموز است. در فیلم مظنونین همیشگی میان صدای دوبله شده و شخصیت وربال کینت انطباقی کامل برقرار شده. وربال کینت، مرد متهمی است که تنها یکی از دو بازمانده قتل عام و آتش سوزی کشتی در بندر لس آنجلس محسوب می شود. طهماسب با صدای خود نقش بسزایی در باورپذیر شدن شخصیت ایفا کرد.

طهماسب پیشتر در فیلم گلن گری گلن راس به جای اسپیسی حرف زده بود. چند سال پیش هم در سریال خانه پوشالی، شخصیت فرانک آندروود با صدای او دوبله شد. صدای طهماسب یاد آور بازیگرانی مانند هارولد لوید، هنری فوندا، آنتونی پرکینز، جک نیکلسون و دیوید جانسون است. شخصیت فرمانده کسلر در سریال ارتش سری را فراموش نکنیم.

ناصر طهماسب صاحب صدای منحصر به فرد است؛ او معمولا آرام حرف می زند و صدایش از اندازهای مشخص بالاتر نمی رود. برای همین حتی وقتی صدای نقش یک آدم منفی مثلا در : خانه پوشالی را می گوید به جای داد و فریاد، روی خونسردی او دست می گذارد. طهماسب این توانایی را دارد که با صدایی که اندازه اش زیاد بالا و پایین نمی رود درونیات و حس و حال یک شخصیت را طوری : بیان کند تا بیننده بداند مثلا آن کاراکتر آدمی مهربان است یا زورگو. (روزنامه هفت صبح، نوشته احمد رنجبر)

اشعار ناصر طهماسب

روحیات استاد طهماسب روحیات خاصی بود. کمتر کسی میدانست که ایشان اشعار بسیار زیبایی دارند. گفتنی ست اشعاری از استاد در دست است که نشان دهنده تسلط زیادی بر ادبیات و سرودن شعر داشته اند. اشعاری که هرگز منتشر نکردند.

سینما و تلویزیون

حضور در فیلم سینمایی «راه دوم» و «من مادر هستم» ساخته فریدون جیرانی و مجموعه تلویزیونی «مرگ تدریجی یک رویا» و «کلانتر ۳» ازجمله فعالیت های وی در این عرصه می باشد. همچنین نویسندگی «زن امروز» و «پرواز را به خاطر بسپار» را برعهده داشت.

درگذشت و خاکسپاری

ناصر طهماسب دوبلور و گوینده پیشکسوت، در تاریخ ۱ دی ۱۴۰۲ بر اثر سکته مغزی درگذشت. مرگ او شوک بزرگی به جامعه دوبلاژ و هوادارانش وارد کرد. طهماسب مدتی به علت سکته مغزی در بیمارستان بستری شده بود. یاد و خاطره این گوینده پیشکسوت، در ذهن مردم ایران باقی خواهند ماند. روحش شاد و یادش گرامی

واکنش اینستاگرامی ایرج طهماسب به درگذشت برادرش
واکنش ایرج طهماسب به درگذشت برادرش

کیومرث طهماسب، فرزند ایشان در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایسنا ضمن تایید خبر درگذشت ناصر طهماسب و خاکسپاری وی در سکوت خبری، گفت: «دو هفته گذشته متاسفانه پدر دچار سکته مغزی شدند و طی این مدت در بیمارستان بستری بودند. چندین بیمارستان هم فقط به امید بهبودی ایشان عوض کردیم که متاسفانه روز گذشته، یکم دی ماه به علت کاهش سطح هوشیاری ایشان از دنیا رفتند.»

فرزند ناصر طهماسب درباره اینکه چرا خبر درگذشت این هنرمند رسانه‌ای نشد توضیح داد: «همان‌طور که پدر را می‌شناسید همیشه برای خودشان حریم خصوصی قائل بودند و از حاشیه و رسانه‌ای شدن و گفت‌وگو به دور بودند؛ به همین خاطر ما به خواسته ایشان حرمت گذاشتیم و اول به خاطر خودش و بعد خودمان صبر کردیم تا مراسم خاکسپاری انجام شود تا اینکه امروز خودم خبر فوت ایشان را اعلام کردم.»

او همچنین اعلام کرد: مراسم خاکسپاری ایشان صبح شنبه دوم دی ماه در بهشت زهرا (س) در قطعه خانوادگی انجام شد.

ایرج طهماسب برادر کوچکتر ناصر طهماسب در واکنشی در اینستاگرام نوشت: «و ناصر…» فرزاد حسنی و بهاره کیان‌افشار هم ازجمله کسانی بودند که به درگذشت ناصر طهماسب واکنش نشان دادند.

خاکسپاری ناصر طهماسب بدون اطلاع رسانی و در سکوت خبری انجام شد و پس از خاکسپاری مرگ او اعلام شد. این اتفاق انتقادات بسیاری را به دنبال داشت.

گروه هنری پادان افتخار داشت از معدود موسساتی باشد که استاد برگزیده بود و همکاری صمیمانه و طولانی با ایشان باعث وابستگی موسسه با ایشان شده بود و فوت ایشان قلب پادان را عمیقاً به درد آورد.

  1. استاد هم از نظر وهم کار وهم هنر وتصمیم گیری فوق العاده بود وانسانی بالنده که مانند دیگران دنیای خود را با حواله سفارتخانه های خارجی به انسانیتش نفروخت

  2. کاش قبل مرگش میومد و واسه خطاهای گذشتش از مردم معذرت خواهی میکرد مخصوصا اون مسندات ساختگی که با صدای ایشون در صدا سیمای میلی پخش شد ولی همین که اجازه نداده یک مشت زامبی مسلمان نمای منافق از جنازه ایشون سواستفاده کنن و برای بقای خودشون تبلیغات کنن جای بسی دور اندیشی و احترام داره

  3. خدا رحمتشون کنه،درود به وارستگی و حق طلبیشون . حتی بعد از وفات هم اجازه نداد زامبی ها سوءاستفاده و موج سواری کنند
    فاتحه ای نثار روح والاشون بفرمایید🖤

  4. من هم بغض کردم و اشک ریختم. دیگه صدای استاد رو در فیلم‌های جدید نداریم. دلم تنگ میشه برای صداش. اما میرم فیلم‌های قدیمی رو میبینم تا دلم تازه بشه. به یاد گذشته ها دلم آروم میگیره . یاد همه این هنرمندان عزیز گرامی و سبز.

  5. من هم بغض کردم و اشک ریختم. دیگه صدای استاد رو در فیلم‌های جدید نداریم. دلم تنگ میشه برای صداش. اما میرم فیلم‌های قدیمی رو میبینم تا دلم تازه بشه. به یاد گذشته ها دلم آروم میگیره . یاد همه این هنرمندان عزیز گرامی و سبز.

  6. روحشان شاد ان شاء الله
    ولی ایشون وصیت کرده بودند در سکوت خبری به خاک سپرده شوند چون میدونستند زامبی های خود روشنفکر پندار به ایشون حمله خواهند کرد فقط به این خاطر که ایشون برخلاف قشر زامبی(به اصطلاح روشنفکر) کنار مردمش در چند مستند برای شهدا کار کرده بودند

  7. جای تاسف است که عده ای فرصت طلب و آشوبگر باعث شدند تا چنین هنرمند فرزانه ای در سکوت و خفا خاکسپاری شود
    عرض تسلیت به خانواده داغدارش

  8. بخاطر تمام آثار زیبایش و از جمله مستندهای سیاسی اش و بخاطر انسانیتش دوستش دارم ،خدا رحمتش کند

  9. این روزها کسانی دارند از بین ما میرن که دیگه مثال و جایگزینی براشون نیست. پروانه معصومی، اتیلا پسیانی، بیتا فرهی…و حالا هم دارنده ی صدای مخملی، آرام و رمزآلود جناب ناصر طهماسب.

  10. من خیلی ناصر طهماسب رو دوسش داشتم. خدا رحمتش کنه. اما چند تا مستند سیاسی خوند کمی دلگیر شدم. اما این همه خاطره رو نمیشه نادیده گرفت. ناصر طهماسب فوت کرد ام هنرمند بزرگی بود و صداش همیشه می ماند. یادش گرامی.

  11. باورم نمیشه!!!!!!! ناصر طهماسب درگذشت؟؟؟ چرا؟ خاکسپاری استاد ناصر طهماسب در سکوت برگزار شد؟ چرا آخه؟ من عاشق صداشون بودم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت سفارش با این گوینده
ثبت درخواست
مقایسه با دیگر گویندگان