دسته‌بندی: اخبار پادان

استودیو موسیقی در تهران

استودیو موسیقی در تهران بیشمار است. اما بسیاری از موسیقی‌های فیلم یا نریشن های تیزرهای تبلیغاتی که تاکنون شنیده اید در استودیو پادان ضبط شده اند. صداهایی آشنا و با کیفیت مطلوب. خبر خوش اینکه استودیو موسیقی و صدابرداری پادان تعرفه های خود را در سال جدید افزایش نداده است.

استودیو پادان: ۲۲۶۵۵۱۳۸  ۲۲۶۵۵۰۲۳

استودیو موسیقی آهنگسازی و صدابرداری پادان در تهران ٬ منطقه جردن و در نزدیکی سازمان صدا وسیما واقع شده است. استودیو های موسیقی در تهران در مناطق مختلف بیست و دو گانه وجود دارند اما معدود استودیوهایی از شرایط مطلوب برخوردارند. ما در این مقاله سعی داریم ضمن معرفی استودیو پادان به شرایط مطلوب یک استودیو موسیقی در تهران اشاره کنیم.

استودیو موسیقی در تهران یا هر جای دیگر چه شرایطی باید داشته باشد؟

شرایط استودیو موسیقی در تهران

انتخاب استودیو موسیقی در تهران کار دشواری ست. اما چه شرایطی برای انتخاب یک استودیوی خوب باید در نظر داشت؟ ما در اینجا به مواردی که میتواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد اشاره میکنیم.

تعرفه و قیمت استودیو

تعرفه و قیمت استودیو در تهرانهر استودیو موسیقی در تهران تعرفه خاص خود را دارد. اما باید دانست برای چه کاری لازم است استودیویی گران را آفیش کنید. مثلا استودیویی مانند «استودیو بل» که یکی از قدیمی ترین استودیوهای تهران است به خاطر وسعت دِد روم یا همان اتاق ضبط برای ارکستر های بزرگ به صرفه است. چرا که تعداد زیادی نوازنده و کُر نیاز به حضور همزمان در اتاق ضبط را دارند. و از سوی دیگر استودیو هایی در مناطق دور از دسترس تهران وجود دارند که در فضایی کوچک و با خفه کردن آن فضا توسط ابر یا فوم های غیر استاندارد قیمت های بسیار پایینی را ارائه میدهند. اما باید دانست ضبط در این استودیو ها نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

استودیو پادان با وجود فضایی نسبتا بزرگ و قابلیت دسترسی شهری خوب، تعرفه استفاده از استودیو را بسیار مناسب در نظر گرفته است.

تجهیزات و امکانات در استودیو موسیقی پادان

تجهیزات و امکانات بروز و مدرن در استودیو موسیقی پادانتجهیزات و امکانات استودیو باید بروز و کامل باشد. گاهی در یک استودیو، میکسری بسیار بزرگ وجود دارد که صرفا از لحاظ بصری توجه شما را جلب می کند و استودیو به خاطر همان ظواهر هزینه ی زیادی دریافت میکند. در صورتی که امروزه آن میکسر ها یا میزهای صدای آنالوگ هیچ کارایی ندارند. از طرفی ابزاری مانند میکروفن اهمیت بسیار زیادی دارد هر استودیو برای صدابرداری از اصوات مختلف نیاز به میکروفن های مختلفی دارد. برخی میکروفن ها صرفا جهت ضبط صدای ساز ساخته شده اند برخی برای صدای زن، برخی مرد، برخی صدای سازهای بادی، برخی برای سازهای زهی. پس در اختیار داشتن سِت کامل میکروفن، سیستم های کامپیوتری پیشرفته مخصوص صدا برداری، اینتر فیس با داینامیک رنج وسیع، پیری اَمپ تیوپ یا ترانزیستور، مانیتور باندهای حرفه ای جهت آنالیز صدا و … مسئله ی بسیار مهمی است.

استودیو پادان یک استودیو در تهران است که با توجه به در اختیار داشتن امکانات فوق الذکر آمادگی همکاری در زمینه های آهنگسازی، ضبط ساز، ضبط نریشن و دوبلاژ را دارد.

آکوستیک و ایزولاسیون مطلوب

آکوستیک و ایزولاسیون مطلوببسیاری فرق آکوستیک و ایزولاسیون را به خوبی نمی دانند. آکوسیتیک یک اتاق در واقع مدیریت اصوات زائد ایجاد شده توسط صدای اصلی ست. به عنوان مثال در جایی شبیه حمام، آکوستیک به کم ترین حد است. چرا که صدایی که شنیده میشود صدای مطلق تولید شده نیست بلکه صدایی شامل انعکاس های متعدد ایجاد شده از در و دیوار است. هر شیئی در اطراف ما بسته به فرکانس خود، صدایی تولید میکند و فضای آکوستیک این ارتعاشات اضافه یا به اصطلاح نویزها را ندارد. به وجود آوردن چنین شرایطی کار متخصصین فیزیک اصوات است و کاری بسیار پیچیده و ملزم محاسبات دقیق میباشد. چرا که مرز باریکی میان کنترل نشدن صدا و یا خفه شدن آن وجود دارد.

اما ایزولاسیون چیست؟ ایزولاسیون یا عایق بودن صوتی اتاق ضبط در واقع درز نکردن صدا به بیرون و داخل دِد روم (Dead Room) است که این مورد نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است. چرا که از طرفی با توجه به حساسیت و قدرت میکروفن های استاتیک استودیویی، اصواتی بسیار ضعیف هم توسط میکروفن دریافت میگردد و از طرف دیگر بیرون آمدن صدای داخل اتاق ممکن است اتاق کنترل یا همجواران را به دردسر بیاندازد.

استودیو پادان دارای گواهی استاندارد آکوستیک و ایزولاسیون از دانشگاه صنعتی شریف میباشد.

کادر مجرب و آشنا با موسیقی

کادر مجرب و آشنا با موسیقیافرادی که در استودیو موسیقی در تهران یا هر جای دیگر کار میکنند حتی برای ضبط یک نریشن ساده نیز باید اطلاعات موسیقاییِ حداقلی داشته باشند. در صورتیکه بسیاری از استودیو داران تصور می کنند آشنایی با یک نرم افزار ضبط صدا برای صدا بردار کافی است.

یک آهنگساز اطلاعات دقیقی در مورد اصوات و آستانه های صوتی دارد که برای ضبط  و کنترل ساده ترین صداها  نیز بسیار مفید و ارتقا دهنده است.

گروه موسیقی پادان با همکاری کادر با تجربه و موسیقیدان بهترین شرایط را برای هر نوع ضبط و یا تولید موسیقی فراهم آورده است.

فضای آرام و دلنشین استودیو

فضای آرام و دلنشین استودیوافرادی که به استودیو مراجعه میکنند یقینا در زمینه ی هنری فعالیت دارند. برای تولید یک اثر هنری، از یک نریشن یا دکلمه تا نوازندگی، به فضایی آرام و دلنشین نیاز است. امروزه بسیاری از استودیوها در زیر زمین هایی دلگیر و تنگ و تاریک واقع شده اند و این کار یک هنرمند را دشوار میکند.

استودیو پادان با فضایی آرام و دکوراتیو، پر نور و مرتفع امکان کم نظیری برای هنرمندان عزیز فراهم آورده است. 

دسترسی و آرامش شهری مناسب

دسترسی و آرامش شهری مناسببسیاری از استودیو های موسیقی در تهران در مناطق شلوغ، آلوده و دور از دسترس هستند که این کار را برای مراجعین سخت میکند. مثلا دسترسی به استودیوهایی که در محدوده ی طرح ترافیک قرار دارند برای فردی که با ساز به استودیو میرود تا حدودی غیر ممکن است. چرا که مجبور به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ست.

استودیو پادان در منطقه جردن تهران در فضایی خوش آب و هوا و در نزدیکی سازمان صدا و سیما واقع شده است. 

نتیجه گیری

برای انتخاب یک استودیو موسیقی در تهران باید تمامی جوانب کار را سنجید تا نتیجه مطلوب با هزینه ی معقول حاصل آید. امید است مطالب فوق صرف نظر از تبلیغات یک سویه برای استودیو پادان شما را برای انتخاب بهترین گزینه راهنمایی کرده باشد.

  1. سلام و عرض ادب خدمت عوامل استودیو پادان
    در درجه اول بنده از زحمات این مجموعه قدر دانی نموده ودر درجه دوم باید گفت بنده با تمام علاقه و عشقی که نسبت به گویندگی و دوبله دارم همیشه و هعمیشه تلاش بنده در صدد بهترین استادید برای راهنمایی و الگو از ایشان بوده تابتوانم در این مسیر پرپیچ و خم به سربلندی برسم بنده با تمام وجودم از عوامل استودبو پادان تمنا دارم حضور استاد عزیز و بزرگوار اقای کیکاووس یاکیده را به بنده اعلام نمایند تا من بتوانم از حضور ایشان و راهنماای گرفتن از ایشان بتوانم استارت کارم رو بزنم ازتون تمنا دارم حضور استاد عزیز را برای بنده اعلام نمایید میدانم که ایشان هم مردمی هستند و هم اینکه برای رسیدن به هدف والایی که دارم ایشان میتوانند راهنمای بنده باشند
    سپاس از لطف شما شماره بنده در صورت پاسخ گویی به سوالم ۰۹۳۶*******
    دریاشود آن رود که پیوسته روان است
    یا علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *