از اینستاگرام پادان دیدن کنید Padan's Instagram

امیر جوشقانی؛ زندگینامه و آثار

دسته‌بندی: زندگینامه‌ها
زمان مطالعه: 7 دقیقه

امیر جوشقانی یکی از گویندگان، دوبلوران، مجریان و بازیگران برجسته ایرانی به شمار می‌آید که با صدای گرم و مهارت‌های اجرایی خود، جایگاه ویژه‌ای در عرصه هنر و رسانه ایران پیدا کرده است. او با پشتکار و توانایی‌های منحصر‌به‌فردش توانسته است در حوزه‌های مختلفی چون گویندگی، دوبله و اجرا، تاثیرات ماندگاری بر جای بگذارد. صدای او که تلفیقی از صمیمیت و قدرت است، به برنامه‌ها و پروژه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی جانی تازه بخشیده و در ذهن مخاطبان، به عنوان یک صدای ماندگار نقش بسته است.

امکان همکاری با ایشان برای ضبط نریشن و یا مجری‌گری در همایش و سمینار فراهم است. برای سفارش، لطفاً با شماره ۲۶۲۹۱۳۴۰ تماس بگیرید.

فهرست مطالب

امیر جوشقانی

حضور امیر جوشقانی در عرصه‌های رسانه‌ای از رادیو آغاز شد و به تدریج به تلویزیون و حتی دوبله آثار هنری گسترش یافت. جوشقانی نه تنها به عنوان مجری برنامه‌های تلویزیونی، بلکه در مقام یک بازیگر و دوبلور نیز توانسته است در پروژه‌های متعدد هنری شرکت کند و تجربه‌های ارزشمندی را به دست آورد. توانایی‌های گسترده او در این زمینه‌ها، باعث شده است که او همواره به عنوان یکی از چهره‌های تاثیرگذار و محبوب در میان مخاطبان شناخته شود.

دوران کاری

امیر جوشقانی و نسرین کوچکخانی
امیر جوشقانی و نسرین کوچک‌خانی در حال اجرا روی صحنه

امیر جوشقانی، یکی از گویندگان، دوبلوران، مجریان و بازیگران برجسته ایرانی است که حضور پررنگی در عرصه‌های مختلف رسانه‌ای، از رادیو تا تلویزیون، داشته است. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی مهندسی صنایع و مدیریت صنعتی در مقطع کارشناسی و مدیریت کسب و کار با گرایش استراتژیک در مقطع دکترا از دانشگاه علامه طباطبایی است.

جوشقانی فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۷۲ آغاز کرد؛ زمانی که پس از موفقیت در تست صدا، به‌عنوان هنرپیشه‌ی رادیویی به گروه نمایش رادیو پیوست. او از صدرالدین شجره به عنوان یکی از اساتیدش یاد می‌کند. یک سال بعد، اولین تجربه‌ی خود در اجرا را با برنامه‌ی تلویزیونی «فصل گرم» در شبکه سوم سیما به دست آورد و به‌سرعت جایگاه خود را در این حوزه تثبیت کرد. او سپس اجرای برنامه‌ی زنده «تا مهر» را بر عهده گرفت که نقطه‌ی عطفی در مسیر حرفه‌ای او محسوب می‌شود.

امیر جوشقانی و صدرالدین شجره
امیر جوشقانی در کنار صدرالدین شجره

امیر جوشقانی در کنار اجرا، بازیگری در تلویزیون را نیز تجربه کرده است. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به مجموعه‌های «خشت خام»، «جادوی مهتاب» و «زیر گنبد کبود» اشاره کرد. علاوه بر این، او کلاس‌های گویندگی و دوبلاژ را زیر نظر اساتیدی همچون رفعت هاشم‌پور، محمود قنبری و غلامعلی افشاریه گذرانده و در انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم خانه سینما نیز فعالیت داشته است.

یکی دیگر از دستاوردهای جوشقانی، روایت و گویندگی کتاب‌های صوتی است. از جمله آثار شاخصی که با صدای او منتشر شده‌اند می‌توان به «تن‌های تنها»، «مردی با کت قهوه‌ای» و «بازگشت شازده کوچولو» اشاره کرد.1کتابراه – معرفی و دانلود بهترین کتاب‌های امیر جوشقانی

دیدگاه‌ها

امیر جوشقانی یکی از چهره‌های برجسته دوبله ایران است که با تجربیات ارزشمند خود، دیدگاه‌های روشنی در مورد هنر دوبله، نقش آن در فرهنگ عمومی و آینده این حرفه ارائه کرده است. او معتقد است که دوبله نه تنها یک مهارت فنی بلکه هنری عمیق و تأثیرگذار است که می‌تواند بستری برای ارتباط بهتر میان ملت‌ها و فرهنگ‌ها فراهم کند. در ادامه، برخی از دیدگاه‌های کلیدی او با جزئیات بررسی می‌شود:

اهمیت رعایت مرزهای اخلاقی برای یک مجری

امیر جوشقانی درباره‌ی اجرا و ارتباط با مخاطب دیدگاه‌های جالبی دارد. او معتقد است که مجری باید صمیمیت را با رعایت اصول حرفه‌ای ترکیب کند و نباید برای صمیمی شدن، مرزهای اخلاقی و حرفه‌ای را زیر پا بگذارد. به گفته‌ی او، اجرای موفق زمانی تحقق پیدا می‌کند که مجری اطلاعات کافی درباره‌ی موضوع برنامه داشته باشد و از غلو در بیان خود بپرهیزد.

اهمیت علاقه‌مندی به موضوعات برای مجری

امیر جوشقانی و محمدرضا حیاتی
امیر جوشقانی در کنار محمدرضا حیاتی

امیر جوشقانی همچنین بر اهمیت انتخاب درست پروژه‌ها تأکید دارد و معتقد است که نباید به هر قیمتی اجرای یک برنامه را قبول کرد. جوشقانی به علاقه‌مندی خود به موضوعات اجتماعی اشاره کرده و این علاقه را یکی از دلایل اصلی پذیرش اجرای برنامه‌هایی همچون «خونه زندگی» می‌داند.

احترام به شعور مخاطب و ارائه‌ی محتوای باکیفیت

امیر جوشقانی با صداقت و شفافیت در صحبت‌های خود، تلاش می‌کند تا به مخاطبان نزدیک شود و آنها را با محتوای برنامه‌ها درگیر کند. او معتقد است که احترام به شعور مخاطب و ارائه‌ی محتوای باکیفیت، کلید موفقیت در رسانه‌های امروز است.2جام‌جم – صمیمیت نادیده گرفتن اصول نیست

رقابت پیچیده رسانه‌ای

امیر جوشقانی به شکاف فزاینده‌ای اشاره می‌کند که میان رسانه‌های ملی و رسانه‌های جدید مانند شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده است. به باور او، رسانه‌های ملی نمی‌توانند به خوبی با این رقابت پیچیده رسانه‌ای که نتیجه‌ تغییرات فن‌آوری و ظهور رسانه‌های جدید است، کنار بیایند. وی معتقد است که این رقابت به قدری پیچیده و شدید شده که رسانه‌های ملی نتوانسته‌اند به‌طور مؤثری خود را در برابر این جریان جدید رسانه‌ای مطرح کنند. در نتیجه، بسیاری از مخاطبان که زمانی تلویزیون و رادیو را منبع اصلی اطلاعات می‌دانستند، حالا بیشتر به سمت رسانه‌های جدید گرایش پیدا کرده‌اند.

تغییر ذائقه مخاطب

جوشقانی به تغییرات اساسی در رفتار و ذائقه مخاطبان رسانه‌ها اشاره دارد. به گفته او، مردم دیگر مانند گذشته، تنها به مشاهده برنامه‌های تلویزیونی یا رادیویی بسنده نمی‌کنند و نحوه برخوردشان با گویندگان و مجریان رسانه نیز تغییر کرده است. این تغییر به ویژه در نحوه طرح سؤالات از هنرمندان و شخصیت‌های تلویزیونی مشاهده می‌شود. مردم دیگر تنها به دنبال اطلاعات ساده‌ای از زندگی شخصی هنرمندان نیستند؛ بلکه خواسته‌ها و سؤالاتشان از گویندگان و مجریان پیچیده‌تر و متفاوت‌تر شده است. این تغییرات عمدتاً ناشی از تأثیر شبکه‌های اجتماعی است که به مردم اجازه می‌دهند با هنرمندان ارتباط دو سویه برقرار کنند.

مخاطب در رسانه‌های جدید

امیر جوشقانی تأکید می‌کند که یکی از ویژگی‌های بارز رسانه‌های جدید این است که مخاطب دیگر تنها یک مصرف‌کننده منفعل نیست. با توسعه فناوری‌های نوین، مخاطب حالا می‌تواند خودش محتوا تولید کند و در فرآیند انتشار آن مشارکت داشته باشد. این تغییرات در نحوه تعامل مخاطبان با رسانه‌ها، به ویژه در شبکه‌های اجتماعی، به شدت رقابت میان رسانه‌های سنتی مانند رادیو و تلویزیون و رسانه‌های جدید را تشدید کرده است. جوشقانی بر این باور است که مخاطب دیگر نمی‌تواند تنها از رسانه‌های سنتی به عنوان یک منبع انحصاری استفاده کند، بلکه در دنیای دیجیتال امروز، رسانه‌هایی که تعامل دو طرفه با مخاطب دارند، به اولویت‌های مردم تبدیل شده‌اند.

کاهش جایگاه تلویزیون

امیر جوشقانی همچنین به کاهش اقبال مردم به تلویزیون اشاره می‌کند و این روند را ناشی از تغییر در عادات و ذائقه مردم می‌داند. او معتقد است که تلویزیون دیگر به همان اندازه که در گذشته برای خانواده‌ها جذاب بود، امروز در زندگی روزمره نقش کمرنگ‌تری پیدا کرده است. این کاهش توجه به تلویزیون در حال حاضر به‌طور فزاینده‌ای محسوس است و به نظر می‌رسد که مردم تمایل بیشتری به استفاده از رسانه‌های تعاملی و شبکه‌های اجتماعی دارند. جوشقانی تأکید می‌کند که این تغییرات، به ویژه با توجه به روزمرگی بیشتر مردم با تلفن‌های همراه و اینترنت، بسیار چشمگیر است.

ضرورت توجه به تغییرات در رسانه‌ها

امیر جوشقانی از مسئولین رسانه‌ای و سیاست‌گذاران خواسته که تغییرات در ذائقه و رفتار مخاطبان توجه داشته باشند. او اشاره می‌کند که زمانی تلویزیون به عنوان یکی از اعضای ثابت خانواده‌ها شناخته می‌شد و حتی بسیاری از خانواده‌ها صبح‌ها، هم‌زمان با روشن شدن سماور، تلویزیون را نیز روشن می‌کردند. این موضوع نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه بالای تلویزیون در آن زمان بود، اما حالا باید بررسی کرد که چرا این جایگاه در حال حاضر کم‌رنگ شده است و به رسانه‌های تعاملی و شبکه‌های اجتماعی چه عواملی سبب افزایش اقبال مردم به آنها شده است.3پانا – امیر جوشقانی: مسئولین دلایل کم رنگ شدن جایگاه تلویزیون در زندگی مردم را بررسی کنند

انتقاد امیر جوشقانی از محمدرضا گلزار

امیر جوشقانی در واکنش به سخنان محمدرضا گلزار که مدعی شده بود حضورش باعث جذب مخاطب به تلویزیون شده است، این نظر را نادرست و اشتباه می‌داند. او معتقد است که نمی‌توان حضور یک فرد را به عنوان دلیل اصلی جذب مخاطب به تلویزیون معرفی کرد. به گفته او، تلویزیون همچنان بینندگان خود را دارد و با فراهم آوردن امکان انتخاب برنامه‌ها برای مخاطبان، به راحتی می‌توانند برنامه‌هایی را که دوست ندارند، نادیده بگیرند و به برنامه‌های دلخواهشان روی آورند. جوشقانی در این مورد بیان می‌کند که تلویزیون به‌طور طبیعی همواره مخاطبان خود را حفظ کرده و هیچ فردی به تنهایی نمی‌تواند بر آن تأثیر زیادی بگذارد.4خبرآنلاین – گلزار: حضورم باعث بازگشت مخاطبانی شد که تلویزیون نمی‌دیدند/ مجری تلویزیون: اشتباه می‌کند

اهمیت تعامل میان متولیان فرهنگی و هنرمندان

امیر جوشقانی معتقد است تعامل سازنده میان مدیران فرهنگی و هنرمندان، یکی از عوامل کلیدی برای خلق آثار فاخر فرهنگی و هنری است. او اشاره می‌کند که این تعامل، به نتایجی منجر می‌شود که نه تنها باعث رشد هنری می‌شود، بلکه فرهنگ عمومی جامعه را نیز ارتقا می‌بخشد. به نظر او، مدیران باید دغدغه‌ها و چالش‌های هنرمندان را درک کنند تا این تعامل به صورت واقعی و مؤثر شکل بگیرد. او تأکید دارد که نگاه مدیریتی به هنرمندان نباید سطحی باشد و باید به حمایت همه‌جانبه از آنها منجر شود.

چالش‌های مدیریتی در حوزه فرهنگ و هنر

امیر جوشقانی از مدیران فرهنگی می‌خواهد به جای تمرکز بر شعارها، عمل‌گرا باشند. او معتقد است که درک صحیح از مشکلات و موانع هنرمندان، از جمله مسائل حاشیه‌ای که تمرکز آنها را مختل می‌کند، باید در اولویت مدیران باشد. به گفته او، عدم توجه به این مسائل می‌تواند موجب بروز آسیب‌های فرهنگی جدی شود که کل ارکان فرهنگ جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. او همچنین بر لزوم بررسی و رفع مشکلاتی که از دوره‌های مدیریتی گذشته به ارث رسیده‌اند، تأکید دارد.

نزول سلیقۀ مخاطب به‌عنوان تهدیدی جدی

امیر جوشقانی نزول سطح سلیقۀ مخاطب را یکی از آسیب‌های جدی در حوزه رسانه و سینما می‌داند. او هشدار می‌دهد که این مسئله می‌تواند تأثیرات بلندمدتی بر آینده سینما و تلویزیون داشته باشد. به باور او، اعتمادسازی مجدد میان مردم و تولیدات داخلی فرهنگی و هنری از اولویت‌های ضروری است. او خواستار بازبینی در سیاست‌های فرهنگی و مدیریتی گذشته است که به دلیل بی‌تدبیری، هزینه‌های زیادی را بر جامعه تحمیل کرده‌اند.

لزوم تکریم پیشکسوتان و سرمایه‌های انسانی

امیر جوشقانی بر اهمیت حفظ و تکریم پیشکسوتان و سرمایه‌های انسانی در حوزه‌های فرهنگی تأکید دارد. او اشاره می‌کند که این افراد، تجربه‌ها و دانشی ارزشمند دارند که می‌تواند به پیشبرد اهداف فرهنگی کمک کند. با این حال، او نسبت به کنار گذاشته شدن پیشکسوتان به دلایل سلیقه‌ای انتقاد دارد و معتقد است که چنین رفتارهایی می‌تواند به از دست رفتن سرمایه‌های فرهنگی منجر شود. او همچنین خواستار ترکیبی از استفاده از نیروهای جوان و حفظ تجربۀ پیشکسوتان است.

رسانۀ ملی در خدمت همه سلایق

امیر جوشقانی باور دارد که رسانۀ ملی باید نماینده تمام سلایق جامعه باشد، نه تنها یک طیف یا قشر خاص. او انتقاد می‌کند که در دوره‌های گذشته، رسانه ملی این هدف را محقق نکرده و تصمیمات سلیقه‌ای باعث ریزش مخاطبان شده است. او تأکید دارد که تصمیم‌گیری‌های جامع‌نگر و منصفانه می‌تواند به جذب مجدد مخاطبان کمک کند و اعتماد از دست رفته را بازگرداند.

توجه به انسجام و نظارت در دوبلاژ

در حوزه دوبلاژ، جوشقانی بر لزوم وجود انسجام و نظارت دقیق تأکید می‌کند. او معتقد است که دوبلاژ به‌عنوان یکی از عناصر مهم فرهنگ‌سازی، نیازمند نظارت و هماهنگی از سوی انجمن گویندگان است. او خواستار آن است که انجمن گویندگان نقش خود را به عنوان نهاد نظارتی جدی‌تر بگیرد و کیفیت آثار دوبله‌شده را ارزیابی کند. به باور او، نادیده گرفتن این امر می‌تواند اثرات منفی فراگیری داشته باشد.

استقبال از استعدادهای جوان در دوبلاژ

امیر جوشقانی از ورود استعدادهای جوان به عرصۀ دوبلاژ استقبال می‌کند و این امر را برای پویایی این حوزه ضروری می‌داند. او تأکید دارد که ورود به این حرفه نیازمند آموزش و ارزیابی صلاحیت است. او معتقد است که انجمن گویندگان باید این فرآیند را مدیریت کند تا جوانان با طی مسیر درست و قانونی، به این حرفه وارد شوند و کیفیت آثار دوبله شده حفظ شود.

پرهیز از شعار و تأکید بر عمل

امیر جوشقانی هشدار می‌دهد که مدیران فرهنگی نباید تنها به شعار دادن بسنده کنند، بلکه باید بر عملگرایی تمرکز داشته باشند. به نظر او، دستوراتی که از سوی مدیران صادر می‌شود، باید تا مرحلۀ عملیاتی شدن پیگیری شوند. او معتقد است که اگر این فرایند به درستی انجام نشود، اهداف فرهنگی محقق نخواهند شد و نابسامانی‌ها ادامه پیدا خواهند کرد.5هنرمندنیوز – نزول سطح سلیقۀ مخاطبان یک آسیب جدی برای رسانه است

دوبله به‌عنوان یک هنر مستقل

امیر جوشقانی در کنار گویندگان
امیر جوشقانی در کنار منوچهر زنده‌دل، کسرا کیانی، ابوالقاسم محمدطاهر، همایون ایران‌پور و رضا پژوهی

امیر جوشقانی دوبله را چیزی فراتر از یک مهارت فنی یا ترجمه صرف می‌داند. او باور دارد که این حرفه هنری مستقل است که به دوبلور اجازه می‌دهد فراتر از صداگذاری ساده، شخصیت‌پردازی کند. از نگاه او، یک دوبلور موفق باید توانایی این را داشته باشد که از صدای خود مانند یک ابزار هنری برای انتقال عواطف و عمق شخصیت‌ها استفاده کند. او می‌گوید:

دوبله جایی است که بازیگری و صداسازی به هم می‌رسند. صدای ما باید گاهی غم را بازگو کند، گاهی عشق را، و گاهی حتی تنهایی کاراکتری را که شاید هیچ کلمه‌ای برای بیان آن وجود نداشته باشد.

او تأکید دارد که یک دوبلور باید همان‌قدر که یک بازیگر در جلوی دوربین نقش‌آفرینی می‌کند، در پشت میکروفون ایفای نقش کند و این چیزی است که دوبله را از سایر شاخه‌های صداگذاری متمایز می‌کند.

نقش فهم هنری و روان‌شناسی شخصیت در دوبله

یکی از مهم‌ترین نکاتی که جوشقانی همواره بر آن تأکید می‌کند، ضرورت شناخت روان‌شناسی شخصیت‌ها در دوبله است. او معتقد است دوبلور باید ابتدا شخصیت را بفهمد و احساسات و انگیزه‌های او را درک کند تا بتواند صدایی متناسب با آن ارائه دهد. به عقیده او:

دوبلور چیزی بیشتر از یک گوینده است. او باید روان‌شناس باشد؛ کسی که بتواند عمق شخصیت‌ها را بفهمد و از طریق صدایش آن را به بیننده منتقل کند.

او مثال‌هایی از نقش‌هایی می‌زند که دوبلور نه‌تنها باید لحن، بلکه زیرلایه‌های احساسی شخصیت را نیز به‌خوبی درک کرده و با صدای خود منتقل کند.

حفاظت از میراث فرهنگی دوبله ایران

امیر جوشقانی با نگرانی از وضعیت کنونی دوبله در ایران، این هنر را بخشی از میراث فرهنگی کشور می‌داند که باید از آن محافظت شود. او تأکید می‌کند که دوبله ایرانی در دهه‌های گذشته جایگاه ویژه‌ای در منطقه داشته است و حتی آثار خارجی را با سطح بالای هنری دوبله وارد فرهنگ ایرانی کرده است.

دوبله ایران نه‌تنها بخشی از تاریخ سینمای ماست، بلکه یکی از راه‌های انتقال فرهنگ به نسل‌های آینده است. اگر از این میراث محافظت نکنیم، چیزی ارزشمند را از دست خواهیم داد.

او معتقد است که برای حفظ این میراث، باید نسل‌های جدید را با اهمیت دوبله آشنا کرد و تجربه‌های نسل‌های گذشته را به آن‌ها منتقل کرد.

نیاز به آموزش تخصصی و ارتقای کیفیت دوبله

امیر جوشقانی و کیکاووس یاکیده
امیر جوشقانی و کیکاووس یاکیده

امیر جوشقانی همواره از کمبود آموزش‌های تخصصی در حوزه دوبله انتقاد کرده و آن را یکی از دلایل اصلی کاهش کیفیت دوبله در سال‌های اخیر می‌داند. به گفته او:

دوبله یک هنر است، و هر هنری نیازمند آموزش و تمرین مداوم است. متأسفانه بسیاری از استعدادهای جوان به دلیل نبود آموزش‌های حرفه‌ای نمی‌توانند در این مسیر به اوج خود برسند.

او پیشنهاد می‌کند که کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی برای دوبلورهای جوان برگزار شود تا بتوانند مهارت‌های خود را به سطحی برسانند که با استانداردهای جهانی رقابت کنند.

دوبله به‌عنوان پلی میان فرهنگ‌ها

یکی از دیدگاه‌های جالب امیر جوشقانی، نگاه او به دوبله به‌عنوان ابزاری برای نزدیکی فرهنگ‌ها و ملت‌هاست. او بر این باور است که دوبله تنها برای راحتی تماشای فیلم‌ها نیست، بلکه پلی است که به مخاطبان امکان می‌دهد با فرهنگ و احساسات مردمان دیگر آشنا شوند. او می‌گوید:

دوبله زبان را بهانه می‌کند تا فرهنگ‌ها به هم نزدیک شوند. هر کلمه و جمله‌ای که ما در دوبله به زبان می‌آوریم، حامل احساسات، باورها و ارزش‌های فرهنگی است.

به اعتقاد او، یک دوبلور حرفه‌ای باید این مسئولیت فرهنگی را درک کند و با کیفیت کار خود، مخاطب را به سفری در دنیای جدیدی ببرد.6هنرمندنیوز – عطش آگاهی مثل چراغ راه زندگی را روشن می‌کند

زندگی شخصی

امیر جوشقانی با نام اصلی امیرعباس جوشقانی در متولد ۲۷ تیر ۱۳۵۳ در تهران به دنیا آمد.7انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم – امیر جوشقانی او از خانواده‌ای نظامی به دنیا آمد. پدر او، امیر سرتیپ مهدی‌رضا جوشقانی، یکی از افسران ارشد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود. این پیشینه باعث شد که او مدتی نیز در نیروی هوایی ارتش به‌عنوان تکنسین هوایی فعالیت کند. با این حال، علاقه‌ی شدید او به حوزه‌های فرهنگی و هنری، مسیر زندگی حرفه‌ای او را تغییر داد. وی دانش آموخته رشته مهندسی صنایع و مدیریت برنامه‌ریزی است.8عماریار – امیر جوشقانی

امیر جوشقانی
امیر جوشقانی در کنار پویا امینی، حجت اشرف‌زاده و الهام حمیدی

امیر جوشقانی سال‌هاست با خانم فاطمه خلیلی ازدواج کرده و حاصل این ازدواج، دو فرزند به نام‌های هستی و امیرعلی است. او علاقه‌ی خاصی به خانواده و زندگی اجتماعی داشته و در کنار مشغله‌های کاری، همواره تلاش کرده است تا زمان کافی را با عزیزانش سپری کند.9شباویز – زندگی نامه امیر جوشقانی/از ارتش تا رادیو و تلویزیون

آثار

در فهرست‌های زیر آثار تلویزیونی، سینمایی و گویندگی امیر جوشقانی فهرست شده است. که می‌توانید آن را مرور کنید.

سینما و تلویزیون

  • برنامه با طراوت
  • فیلم لانه شیطان
  • سریال خشت خام
  • سریال جادوی مهتاب
  • سریال زیر گنبد کبود
  • برنامه تا مهر
  • برنامه ایران ما
  • برنامه روی خط مهر
  • برنامه حماسه مهر
  • برنامه با شما
  • برنامه فصل گرم
  • برنامه ساعت به وقت جوانی
  • برنامه برنامه صبحگاهی «صبح بخیر ایران»
  • فیلم طفلان مسلم
  • فیلم ایستگاه
  • فیلم سیاه مثل سفید
  • فیلم تا انتها حضور
  • فیلم این یک دادگاه نیست
  • برنامه جمعه‌ها با شبکه ۲
  • برنامه گلشن معرفت
  • برنامه فصل رویش
  • برنامه سلام تهران
  • برنامه خیابان جام جم
  • برنامه همراه ایرانیان
  • برنامه چشم‌انداز
  • برنامه تصویر زندگی
  • برنامه قطره قطره تا دریا

نمایش رادیویی

  • نمایش رادیویی رقصنده در باد
  • نمایش رادیویی شاه لیر
  • نمایش رادیویی مردی که می‌خندد
  • نمایش رادیویی دخو (علی‌اکبر دهخدا)
  • نمایش رادیویی بی‌مرگان
  • نمایش رادیویی خنده در تاریکی
  • نمایش رادیویی پرندۀ بی‌قرار
  • نمایش رادیویی رام کردن زن سرکش
  • نمایش رادیویی سربازهای چوبی
  • نمایش رادیویی شعبده‌باز
  • نمایش رادیویی عقرب‌زدگان
  • نمایش رادیویی شرق بهشت
  • نمایش رادیویی دزیره (ناپلئون بناپارت)
  • نمایش رادیویی شاهزاده سرخ‌پوش
  • نمایش رادیویی یازده، نُه، صفر، یک (یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱)
  • نمایش رادیویی عروس مرده (نویسنده، کارگردان و گوینده)
  • نمایش رادیویی یاد ایام
  • نمایش رادیویی ایستگاه

کتاب صوتی

  • راه عشق (زندگینامه ماهاتما گاندی)
  • مردی با کت قهوه‌ای
  • تنهای تنها
  • بیداری
  • بیشعوری (خاویر کرمنت)

منابع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *